Handelsbetingelser

Lilleblomst I/S

CVR-nr: 41453222
Schleppegrellsgade 52A, 1 TV., 9000 Aalborg.
info.lilleblomst@gmail.com
+45 27 50 59 11

1. BETALING

Lilleblomst.dk modtager betaling med VISA-Dankort, alle VISA betalingskort, alle Mastercard betalingskort, MobilePay samt ViaBill. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen er afsendt.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inklusiv moms.

Lilleblomst.dk bruger godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

2. LEVERING

Lilleblomst.dk's pakker bliver afsendt samme dag eller dagen efter bestilling. Pakker leveres under normale omstændigheder inden for 1-4 hverdage. Pakker sendes med DAO. På nuværende tidspunkt sender vi kun pakker i Danmark.

3. REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, vil vi sørge for fragtomkostningerne. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk kvittering for afsendelse, så du kan bevise at varen er sendt til os.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, skal du tage kontakt til vores kundeservice på info.lilleblomst@gmail.com, og fremsende billeder der tydeligt viser det du reklamerer over. Hvis reklamationen er berettiget, vil du i korrespondancen med kundeservice blive informeret om det videre forløb.

Returnering i forbindelse med reklamation foregår via en label som du vil få tilsendt af kundeservice.

4. OMBYTNING AF EN VARE

Det er nemt og hurtigt at ombytte dine varer hos os:

4.1. Send os en mail: info.lilleblomst@gmail.com og skriv hvilke produkter, der skal returneres og hvad de skal ombyttes til. Så sender vi en returlabel.

4.2. Pak dine varer forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem. Bemærk at vi forbeholder os retten til, at tilbageføre et mindre beløb svarende til produkternes stand, såfremt ovenstående ikke overholdes. 

4.3. Fastgør returlabel til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 

4.4. Aflever pakken i din nærmeste DAO pakkeshop.

Bemærk hos Lilleblomst er det gratis at ombytte varen til en anden, men at der kun kan ombyttes til produkter med en billigere eller tilsvarende pris. Er dette ikke tilfældet, vil beløbet refunderes via den originale betalingsmetode

5. RETURNERING AF EN VARE 

Det er nemt og hurtigt at returnere dine varer hos os:

5.1. Send os en mail: info.lilleblomst@gmail.com og skriv hvilke produkter, der skal returneres. Så sender vi dig en returlabel.

5.2. Pak dine varer forsvarligt ned. Sørg for produkterne er foldet pænt sammen som da du modtog dem. Bemærk at vi forbeholder os retten til, at tilbageføre et mindre beløb svarende til produkternes stand, såfremt ovenstående ikke overholdes. 

5.3. Fastgør returlabel til pakkens største flade, så den er synlig og letlæselig. (Bemærk at din returlabel er unik, og kun kan bruges én gang - kontakt os ved eventuelle problemer). 

5.4. Aflever pakken i din nærmeste DAO pakkeshop.

Du har ansvaret for at din returpakke pakkes forsvarligt, samt at den indleveres korrekt i en DAO pakkeshop, og at du efterfølgende kan fremvise dokumentation for indlevering i form af kvittering og trackingnummer. Sender du retur uden brug af vores returportal, er du selv ansvarlig for at varen kommer til os og ligeledes har bevis herpå i form af et trackingnummer. 

6. FORTRYDELSESRET

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret/returret på ubrugte varer købt i vores webshop.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Du vil ligeledes ikke kunne tilgå vores returportal herefter.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at kontakte os via mail og sende produkterne retur. Sender du på egen hånd og for egen regning, skal du kontakte os via mail inden for de 14 dage. Såfremt du modtager et defekt produkt, skal du give os besked om dette, senest 14 dage efter modtagelse af produktet.


Meddelelsen skal gives via mail på info.lilleblomst@gmail.com. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksomme på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

7. FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

8. VARENS STAND, NÅR DU SENDER DEN RETUR

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur, gør det samme sig gældende, som ved køb i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentligt brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale forsendelseemballage (Pose med genluk eller kasse med genluk).
Hvis dit/dine produkt(er) har særsklit original emballage og denne mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

9. TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag vi modtager din returnering.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre andet er aftalt.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at returneringen er ankommet hos os.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt via efterkrav.

10. KLAGEMULIGHEDER

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til: info.lilleblomst@gmail.com

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du derefter sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

11. PERSONDATAPOLITIK

Ved at benytte Lilleblomst.dk accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til vores datapolitik, som fremgår af følgende link. Vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af dine personlige oplysninger.

12. RABATKODER

Bemærk at rabatkoder ikke kan benyttes ved køb af gavekort.
Rabatkoder kan ikke kombineres med andre koder, rabatter eller kampagner medmindre andet er opgivet.

13. PERSONOPLYSNINGER

Personlige oplysninger dækker alle oplysninger, der kan bruges til at identificere en person, herunder, men ikke begrænset til, for- og efternavn, alder, køn, privatadresse eller anden fysisk adresse, e-mailadresse eller andre kontaktoplysninger, uanset om de vedrører vedkommendes private bopæl eller arbejdsplads. Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi? Som hovedregel kan du tilgå hjemmesiden uden at fortælle os, hvem du er eller give personlige oplysninger om dig selv. Lilleblomst.dk har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig. Virksomheden indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Virksomheden indsamler ikke personhenførbare oplysninger om dig fra tredjemand og opbevarer ikke informationer om betalingsmidler, fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.


14. HVEM VIDEREGIVER VI PERSONOPLYSNINGER TIL?

Personoplysninger afgivet ved Lilleblomst.dk videregives kun til:
• Virksomhedens interne afdelinger
• Udvalgte og betroede tredjemænd, der kan benytte dine personoplysninger med henblik på at levere
varer eller serviceydelser, som du har bestilt
• Forretningspartnere med henblik på at registrere og vedligeholde din brugerkonto.

For at kunne videreudvikle og forbedre Lilleblomst.dk fører vi statistik over, hvordan du bruger hjemmesiden. Personoplysningerne registreres hos Lilleblomst.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Som registreret hos Lilleblomst.dk, har du altid ret til at sende os dine
indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info.lilleblomst@gmail.com

15. COOKIES

Websitet anvender "cookies", der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som fx virus.


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23/08-2020